و باز هم یک آخر هفته دیگر و کلکچالی دیگر. نمیدانم در وصف این زیبایی چقدر باید نوشت اما هرچه بنویسم کم نوشته‌ام. بی‌نظیرترین مسیر کوهنوردی که واقعا آرامش بخش است. همیشه منتظرم تا فرصتی پیش ‌اید و به کوهستان قدم بگذارم و چه جایی بهتر از کلکچال. قله زیبای کلکچال که همیشه آرامش را به من هدیه می‌کند.

ابتدای کلکچال

صعودم را در تاریکی شب آغاز کردم. اما چرا تاریکی شب برای صعود مناسب است؟

هوای خوب، و اینکه میتوان مدت زمانی را به دور از پرتوهای افتاب کوهنوردی کرد و میزان گرمایش و تعریق بدن کمتر می‌شود.

طبیعت کلکچال

چرا مسیر پارک جمشیدیه بهترین مسیر برای صعود به کلکچال است؟

به نظرم این تیتر یک تیتر تکراری می‌باشد اما بهتر است همواره به آن اشاره کنم تا کوهنوردان و دوستانی که قصد رفتن به کلکچال را دارند از بهترین مسیر کوهنوردی آگاه شوند. مسیر جمشیدیه تا اردوگاه کلکچال بسیار سرسبز . زیبا و هم‌چنین با عرض مناسب می‌باشد. سطح سختی کوهنوردی از این مسیر به نظرم در رده آسان قرار دارد و همه میتوانند از آن برای صعود به کلکچال استفاده کنند.

مسیر کلکچال

با اینکه صعود را در تاریکی هوا آغاز کردم اما تعداد قابل توجهی از کوهنوردان در مسیر دیده می‌شدند. هر از چندگاهی با کوهنوردان خوش و بشی کرده و گپ میزنم. پس از مدت کوتاهی کوهنوردی به اردوگاه کلکچال رسیدم و کمی استراحت کردم.

برای اولین بار یادم ماند که عکس برج کلکچال را اینجا پست کنم.

برج کلکچال

اردوگاه کلکچال بسیار زیباست و همیشه از استراحت در آنجا لذت میبرم. مسیرم را به سمت قله کلکاچل ادامه دادم. اینبار هم پس از گردنه اسپیلت مسیر پیازچال را انتخاب کردم. هرکس یکبار هم به پیازچال برود عاشقش می شود.

مسیر قله کلکچال

از اینجا به بعد تعداد کوهنوردان بسیار کم شد و اکثر کوهنوردانی هم که در پیازچال بودند قصد صعود به توچال را داشتند و کمتر کسی از آنجا قدم به قله کلکچال می‌گذارد.

اما من ترجیحم صعود به همان کلکچال است و بس.

پیازچال

بر فراز قله کلکچال

پس از حدود ده دقیقه استراحت در جوار چشمه پیازچال،‌به سمت قله کلکچال حرکت کردم و نهایت ساعت ۸:۴۵ صح آنجا رسیدم. هوای قله بی‌نظیر بود. معتدل بود، نه سرد و نه گرم. پس از گرفتن عکس‌های یادگاری و کمی استراحت مسیر برگشت را انتخاب کردم.

پوریا گودرزی

بهترین مسیر برای برگشت همان مسیر پیازچال است.

برگشت از قله کلکچال

از مسیر پیازچال راه کوتاهی برای برگشت داریم.

مسیر پیازچال به قله کلکچال

همان راهی که رفته بودم را برکشتم و نهایت در ساعت حدود ۱۲ ظهر بود که کوهنوردی جذاب من به پایان رسید.