بعد از مدت‌ها صعودی داشتم به قله کلکچال. در مقالات قبلی در مورد قله کلکچال نوشتم و از هر دو مسیر پارک جمشیدیه و گلابدره که جزو راه‌های اصلی صعود به این قله می‌باشند،‌ صعود را انجام دادم. بهترین مسیر برای صعود به این قله، همان مسیر پارک جمشیدیه می‌باشد که من نیز این دفعه صعود را از همین مسیر انجام دادم.

مسیر کلکچال

چرا از مسیر پارک جمشیدیه به کلکچال صعود کردم؟

مدت‌ها بود که از این مسیر صعودی را انجام نداده بودم. یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی تهران که واقعا مجذوب‌کننده می‌باشد. این مسیر چشمه‌های زیادی در سرتاسر مسیر دارد که بسیار خوشایند کوهنوردان می‌باشند. مسیر کلکچال تا اردوگاه فوق‌العاده زیبا می‌باشد. من صعودم را ساعت پنج صبح از ابتدای پارک جمشیدیه آغاز کردم.

تهران از کلکچال

نمای شهر تهران از ایستگاه سوم کلکچال

پس از مدت کوتاهی به ایستگاه یک کلکچال رسیدم و بدون تعلل راهم را به سمت ایستگاه دوم و سپس ایستگاه سوم ادامه دادم. مقداری آب نوشیدم و به سمت اردوگاه کلکچال حرکت کردم. هنگام رسیدن به چشمه مقداری آب همراهم برداشتم و ادامه دادم.  در اردوگاه کلکچال استراحت کوتاهی داشتم و به سمت قله به راه افتادم.

مسیر پیازچال

پس از اردوگاه کلکچال

از بعد از اردوگاه کلکچال تازه اصل مسیر کوهنوردی شروع می‌شود. از اردوگاه به سمت قله حرکت میکنیم، هرچه بالاتر میرویم مسیر سنگین‌تر و شیب بیشتر می‌شود تا وقتی که به دوراهی زین‌ اسبی و پیازچال برسیم. من ترجیح دادم صعودم را از مسیر پیازچال انجام بدهم. ( معمولا کوهنوردان مسیر پیازچال را برای برگشت و یا صعود به توچال انتخاب می‌کند ) به دلیل هوای گرم ترجیح دادم که از پیازچال صعود داشته باشم.

مسیر پیازچال

مسیر خشک شده‌ چشمه پیازچال

مسیر چشمه پیازچال بسیار زیباست، واقعا از طی این مسیر لذت میبرم.

چشمه پیازچال

روی قله کلکچال

حدود ساعت ۹ به قله رسیدم. هوا بسیار عالی بود و باد خنکی میوزید. روی قله اندکی استراحت کردم و پس از نوشیدن مقداری آب و خوردن مقداری خوراکی،‌ کمی موسیقی گوش کردم. جالب بود که این هفته توان صعود به قله کلکچال را نداشتم و میخواستم به قله چین کلاغ بسنده کنم اما ناگهان تصمیمم عوض شد.

راه کلکچال

مسیر انتهایی کلکچال

از طی مسیر پیازچال به کلکچال واقعا لذت میبرم. بیشتر کوهنوردان از پیازچال به توچال میروند اما من واقعا دوست دارم که از پیازچال به کلکچال صعود کنم.

مسیر قله کلکچال

هوا تا قبل ظهر کمی حالت پاییزی داشت و آن خنکی پاییز را میتوان حس کرد اما بعد از ظهر، هوا به شدت گرم شد و آفتاب سوزان‌تر.

پوریا گودرزی

پس از استراحت و گرفتن عکس‌های مسیر برگشت را انتخاب کردم

برگشت قله کلکچال از مسیر پارک جمشیدیه

برای برگشت دقیقا از همان مسیر صعود استفاده کردم و سرانجام صعود من در پارک جمشیدیه به پایان رسید.