دو هفته‌ای می شد که کوهنوردی نکرده بودم. یک روز صبح که کاری نداشتم،‌ترجیح دادم صعودی به کوهستان زیبا داشته باشم. همانطور که همیشه گفتم، کلکچال یکی از زیباترین مسیر‌های کوهنوردی را دارد. مسیر جمشیدیه تا اردوگاه کلکچال خاص و دل‌انگیز می‌باشد. این مسیر واقعا راه پر ترددی است و روزهای تعطیل پذیرای شمار بسیاری از طبیعت‌گردان و کوهنوردان می‌باشد.

طبیعت کلکچال همیشه حس امید و انگیزه را در من زنده می‌کند. درختان، جوی آب،‌ هوای خوش، رنگ‌بندی کوهستان و خیلی از موارد دیگر که واقعا هرچه بگویم، کم گفته ام.

طبیعت کلکچال

صعود به اردوگاه کلکچال

مسیر را از پارک جمشیدیه آغاز کردم و پس از گذشت از کنار رودخانه و درختان کهن پارک، به ابتدای یال وارد شدم. یال کلکچال به سبب درختکاری‌ها و جوی آب، بسیار زیباست. زمین خیس بود و این موضوع به دلیل بارش‌های اخیر می‌باشد. دقیقا روز جمعه بارندگی خوبی را در کوهستان شاهد بودیم. هرچه ارتفاع بیشتر می شد، ابرهای متراکم‌تر میشدند و خورشید را در پوشت خودشان پنهان می‌کردند.

کلکچال

تا قبل از ایستگاه سه برفی نبود اما بعد از ایستگاه سوم کلکچال، تقریبا شاهد برفی اندک بودیم که بر روی زمین خودنمایی می کرد. هرچه می‌گذشت هوا سرد و سردتر می‌شد. راهی که پس از ایستگاه سوم در پیش داریم بسیار زیباست. درختان در هم تنیده، شیب تند، جوی ‌آب. همه ایها باعث می‌شوند اوقات خوشی را در کوهستان داشته باشیم.

کلکچال

برخلاف روزهای تعطیل،‌اواسط هفته کلکچال بسیار خلوت است. پس از کمی کوهنوردی به چشمه آبخوری کلکچال رسیدیم. منظره بی نظیری بود و به تراکم برف افزوده میشد. منظره سفید کوهستان بهترین حس و انرژی را به من منتقل می‌کند. طوری که دوست دارم همیشه به نماشای آن بنشینم.

از آبخوری به سمت اردوگاه کلکچال حرکت کردم . پس از مدت زمان اندکی به آن رسیدم. اردوگاه کلکچال مکلن مناسبی برای استراحت و تفریح می‌باشد و به نظرم یکی از جالب‌ترین محل‌های تفریح و خوشگذرانی شهر تهران است.

اردوگاه کلکچال

اردوگاه کلکچال بسیار سرد و خلوت بود. تعداد انگشت‌شماری از کوهنوردان آنجا حضور داشتند. از اردوگاه میتوان صعود به قله کلکچال داشت که به نظرم در این موقع سال خیلی مناسب نیست.

اردوگاه کلکچال

در اردوگاه کمی استراحت کردم و به اصطلاح خودمانی بساط املت را آماده کردم. جای همه دوستان خالی املت خوشمزه‌ای را با تماشای ویوی کوهستان صرف کردم و واقعا خستگی این چند مدت که کوه نرفته بودم را از تن در کردم.

کلکچال

پس از صرف املت کمی در اردوگاه وقت گذراندم و سپس به دلیل سردی هوا تصمیم به برگشت گرفتم.

برگشت از کلکچال

مسیر برگشت دقیقا همان مسیر رفت بود.

کلکچال

مسیر همچنان خلوت بود، مسیربرگشت را با موسیقی برگشت. موسیقی ارامش بخش در کوهستان فوق‌العاده می‌باشد. بهترین حس مثبت را به شنونده منتقل می‌کند و باعث انگیزه می‌شود.

کلکچال

پس از مدت زمان کوتاهی از اردوگاه به سمت پایین برگشتم و یکی دیگر از کوهنوردی‌های جذاب من به پایان رسید.