صعود به چین کلاغ در تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۲

روز جمعه بود و هنگام عصر،‌ تصمیم گرفتم صعودی به کوهستان داشته باشم و با توجه به شرایط هیچ مسیری بهتر از مسیر چین کلاغ نیست. پس وسایلم رو جمع کردم و به سمت چین کلاغ راهی شدم. همیشه در مورد چین کلاغ و صعود به قله گزارش‌هایی نوشته‌ام و مینویسم اما در این مقاله میخواهم به معرفی و توصیف طبیعت زیبای چین کلاغ  و توصیف زیبایی‌های کوهستان بپردازم. به نظرم زیباتر و دلنشین‌تر از کوهستان هیچ‌جایی وجود ندارد. طبیعت چین کلاغ به حدی زیباست که هوش از سر آدمی میپراند. دره‌ زیبای چین کلاغ،‌ درختان زیبا، شکل خاص سنگ‌ها و خیلی دیگر از موارد باعث زیبایی این کوهستان می‌شود.

طبیعت چین کلاغ

نمای تهران از چین کلاغ، سعی کردم عکس به بهترین و زیباترین شکل ممکن گرفته شود.

چرا در مورد چین کلاغ مینویسم؟

موضوع اصلی این مقاله همین است. چرا چین کلاغ؟ مگر قله چین کلاغ چه چیزی دارد که هرهفته وقتم را در آنجا میگذرانم و میخواهم به همه معرفی کنم؟ در مورد این سوال باید بگم که چین کلاغ یکی از زیباترین دره‌ها را دارد. این دره هنوز حالت بکری خود را حفظ کرده است و هنوزهیچ کافه و رستورانی در آنجا وجود ندارد. یال چین کلاغ دیدی بسیار زیبا به شهر دارد و اگر از یال شرقی صعود کنیم میتوانیم قله دماوند را در طی مسیر مشاهده کنیم ( قبلا به این موضوع اشاره کرده بودم). خود قله چین کلاغ دیدی بسیار زیبا به رشته کوچه توچال و قله دوشاخ دارد که باعث زیبایی هرچه تمام‌تر این کوهستان می‌شود.

آسمان کوهستان

نمای زیبای آسمان از کوهستان که واقعا دلبری میکند

چرا چین کلاغ دره زیبایی دارد؟ توصیف طبیعت کوهستان چین کلاغ

پوشش گیاهی چین کلاغ واقعا زیباست. انواع درختان در این دره وجود دارد. در نزدیکی چشمه ببرستان به دلیل جاری بودن آب هوا بسیار دلپذیر و دلچسب می‌باشد به طوری که هیچوقت دوست ندارم آنجا را ترک کنم. باید یکبار در ساعت خلوتی روز به چشمه چین کلاغ بروید تا بدونید از چه حرف میزنم. منظره فوق‌العاده زیبا، هوای فوق‌العاده خوب و دلچسب و… . من همیشه زمانی که در کنار این چشمه به استراحت میپردازم و از آرامش آن لذت میبرم.

مسیر چین کلاغ

اغلب کوهنوردان و افرادی که به چین کلاغ قدم می‌گذارند، دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند. البته تعداد کمی هم هستند که درختان را از بین میبرند و آتش روشن می‌کنند اما تعداد آن‌ها کم است و امیدوارم روز به روز کمتر شوند. مدت زیادی است که چنین افرادی را ندیده‌ام و یا اگر هم دیده‌ام بسیار محدود بوده‌اند. امیدوارم همه ما قدر طبیعت را بدانیم. طبیعت واقعا زیباست، میتوانیم با دیدن و گرفتن حس خوب از این طبیعت استفاده کنیم . بگذاریم بقیه هم از زیبایی‌های آن لذت ببرند. اما اگر با طبیعت نامهربان باشیم و آن را نابود و آلوده کنیم یکی از بزرگترین موهبت‌ها را از خودمان می‌گیریم و صد در صد بعدا پشیمان خواهیم شد و چیزی جز حسرت و افسوس برایمان باقی نمیماند.

حیوانات چین کلاغ

جیات وحشی زیبای چین کلاغ. حضور حیواناتی مانند روباه در کوهستان باعث می‌شود که از زیبایی طبیعت بهره‌مند شویم و خوب است که در جهت حفظ این زیبایی نهایت تلاش را داشته باشیم.

متاسفانه خیلی از مسیر‌های کوهنوردی الان آلوده هستند. زباله‌هایی که متاسفانه افراد مثلا کوهنورد در طبیعت رها می‌کنند باعث آلودگی محیط زیست و نابودی آن می‌شود. لازم است همه طبیعت‌گردان نسبت به طبیعت احساس مسئولیت داشته باشند.

دوستان عزیز جهت هرگونه سوال میتوانند به لینکدین من پیام دهند.

 

1 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی تصاویر بسیار زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود

*

پوریا گودرزی

وبسایت ورزشی و کوهنوردی