همانطور که در سری خاطرات و گزارش‌ها  مورد چین کلاغ مطلب نوشته بودم . مینویسم و به آن صعود داشتم، این بار نیز در مورد چین کلاغ مینویسم. چین کلاغ قله‌ای به ارتفاع ۲۸۲۰ متر که ارتفاعی متوسط در بین قلل دارد،‌ دارای سطح سختی آسان تا متوسط می‌باشد. البته صعود به قله چین کلاغ کار هرکسی نمی‌باشد چراکه مسیر برگشت سنگینی دارد. گزارش صعود به قله چین کلاغ رابا من بخوانید.

طبیعت چین کلاغ

چه شد که به چین کلاغ صعود کردم؟

ساعت حدودای دو ظهر بود،‌ مدت‌ها بود که علارغم اینکه کوهنوردی می‌رفتم اما قله نمیرفتم. تصمیم گرفتم به کوهستان بروم. شاید جای تعجب باید که چرا ساعت ۲ ظهر، زمانی که باید از کوه برگردیم چرا این ساعت کسی باید کوه برود؟ راستش خودم هم جواب درستی برای این سوال ندارم اما میدونم که عاشق کوهستانم.

یال چین کلاغ

صعود به چین کلاغ از مسیر دره

طبق روال معمول مسیر صعود را از دره‌ی چین کلا غ انتخاب کردم. ساعت سه و نیم از ابتدای مسیر استارت زدم. هیچکس تو مسیر نبود. آفتاب بسیار گرمی سراسر دره‌ی چین کلاغ را پوشانده بود و واقعا هوا گرم بود. به هیچ وجه بدون استفاده از کرم ضد آفتاب به کوهستان نروید. بعد از گذز از دره، به چشمه‌ ببرستان رسیدم. اندکی توقف و استراحت داشتم. در جوار چشمه با تعداد کمی از کوهنوردان دیدار داشتم اما سریعا مسیرم را به قله ادامه دادم. حوالی ساعت چهار به ابتدای راه قله رسیدم. راستش میخواستم برگردم اما نیرویی در من وجود داشت که موجب نیرومندی و انگیزه‌ی من میشد.

مسیر چین کلاغ

بالاخره صعود به قله را اغاز کردم. طی مسیر فقط من بودم. واقعا منظره ترسناک و در عین حال شگفت انگیزی است. با قدرت مسیرم را به قله ادامه دادم و در حوالی ساعت ۵ به قله چین کلاغ رسیدم.

پوریا گودرزی

روی قله

 

توقف کوتاهی روی قله داشتم چراکه نباید زمان را از دست میدادم. همانطور که ابتدای متن گفتم، ساعت ۲ ظهر، زمان برگشت از کوه است و نه صعود، آن هم صعود به قله. از همه کسانی که این متن را میخوانند تقاضا دارم که به هیچ عنوان

  • تنها به کوهستان نروند
  • حتما قبل از ساعت دو برگردند
  • ایمنی را در کوهستان رعایت کنند

دوستان اینو واقعا میگم که کوهستان با کسی شوخی ندارد. در عین زیبایی و انگیزه، میتوانند بسیار خطرناک باشد.

چشمه و رودخانه چین کلاغ

در مسیر منتهی به چشمه چین کلاغ، هنوز آب جریان دارد

بعد از استراحت روی قله و نوشیدن کمی آب و مصرف خوراکی،‌ مسیر برگشت از یال شرقی را انتخاب کردم. من همیشه از این یال برمیگردم زیرا مسیر مناسبی برای برگشت می‌باشد.

نمای تهران از چین کلاغ

مسیر برگشت از قله چین کلاغ ( مسیر یال شرقی)

راستش کوهستان جوری من را مجذوب می‌کند که هیچوقت دلم نمیخواهد برگردم. به هرحال از مسیر یال شرقی برگشتم و وارد محدوده شن اسکی شدم. پس از مدت کوتاهی به ابتدای یال،‌همان جایی که صعود کردم رسیدم و سپس دره و بعد هم مکان شروع صعود.

دوستان و همراهان عزیز جهت داشتن هرگونه سوال میتوانید به لینکدین من پیام بدید.

طبیعت چین کلاغ