صعود به قله از گلابدره

ساعت ۶ صبح به ابتدای مسیر گلابدره رسیدم و برنامه ام صعود به کلکچال از گلابدره بود. پس از آماده شدن در ساعت ۶:۱۵ به سمت بالا حرکت کردم. بعد از مدتی که صعودهایم معطوف به قله چین کلاغ می‌شد. مجددا قله کلکچال را صعود کردم.

مسیر گلابدره به کلکچال

در حوالی ساعت ۶:۳۰ مسیر سرسبز دره تمام شد ولی همچنان مسیر زیبایی خاص خود را داشت

صعود به کلکچال از گلابدره

دورنمای برج کلکچال در امتداد مسیر بسیار چشم‌نواز و زیبا بود و انگیزه‌ام را برای رسیدن دوچندان می‌کرد.

دورنمای برج کلکچال

ادامه‌ی مسیر تا حدود زیادی سنگین می‌شد. دو راه برای ادامه وجود داره، رفتن از دره و یا رفتن از یال. چون با این مسیر آشنایی کافی نداشتم، ترجیح دادم که ادامه مسیر را از یال بروم. البته هر از چندگاهی از بین درختان مسیر رد می‌شدم، اما زیبایی در حد زیبایی دره نبود.

صعود به کلکچال از گلابدره

مسیر گلابدره به کلکچال

بعد از اتمام مسیر گلابدره به یک چشمه رسیدم که اگر اشتباه نکنم نام آن چشمه وزباد بود. از بعد این چشمه در حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت راه به اردوگاه کلکچال داشتم. پس از رسیدن به اردوگاه ترجیح دادم که استراحت کوتاهی داشته باشم. ساعت ۸:۱۵ از اردوگاه به قصد قله کلکچال حرکت کردم. تابش شدید آفتاب خیلی آزاردهنده بود اما، مسیر زیبای کلکچال باعث می‌شد که کمتر حواسم به گرما و تابش شدید باشد.

حدود ساعت ۹به بالای گردنه لوپهنه رسیدم. از گردنه لوپهنه دوتا مسیر داشتم که من ترجیح دادم از مسیر پیازچال حرکت کنم.

پیازچال به کلکچال

در راه پیازچال توقفی کوتاه برای نوشیدن آبمیوه داشتم و پس از آن به سرعت مسیرم را ادامه دادم. ساعت ۹:۴۵ به چشمه پیازچال رسیدم، هوا بسیار دلچسب و خوب بود. بعد از توقف پنج دقیقه‌ای به سمت قله کلکچال رفتم. ساعت ۱۰:۰۵ بر فراز قله کلکچال بودم. حدود نیم ساعت استراحت کردم و سپس آماده برگشت شدم.

قله دماوند از فراز قله کلکچالل

نمای تهران از قله کلکچالبرگشت از قله کلکچال از مسیر پارک جمشیدیه ( بهترین مسیر برای رفت و برگشت کلکچال)

برگشت از کلکچال

برای مسیر برگشت ترجیح دادم از همان مسیر پیازچال برگردم. پس از بازگشت از پیازچال و پایین آمدن از گردنه لوپهنه به اردوگاه کلکچال رسیدم و نفسی تازه کردم. در اینجا یا باید از پارک جمشیدیه برمیگشتم و یا از همان مسیر گلابدره که صبح صعود داشتم. به دلیل سنگین بودن مسیر گلابدره،‌از پارک جمشیدیه برگشتم. مسیر پارک جمشیدیه بسیار سبک‌تر و راحت‌تراز مسیر گلابدره می‌باشد و به نظرم برای صعود به کلکچال بهترین و مناسب‌ترین مسیر است.

در حدود ساعت ۱:۳۰ بود که به پارک جمشیدیه رسیدم و این برنامه کوهنوردی نیز به خوبی و خوشی تمام شد.