مسیر صعود به چین کلاغ

صبح ساعت ۶:۳۰ به ابتدای مسیر چین کلاغ رسیدم و پس از گرم کردن و انجام دادن یک‌سری از کارهای مقدماتی، ساعت ۷ صبح به سمت بالا  و به قصد صعود به چین کلاغ حرکت کردم. در ابتدای مسیر صعود با مناظر خشک رو‌به‌رو می‌شویم. اما هرچه نزدیک‌تر می‌رویم و به دره نزدیک می‌شویم، مسیر زیبا می‌شود. صعود به قله چین کلاغ و برگشت از یال شرقی یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی می‌باشد.

مسیر چین کلاغ مسیر نسبتا کوتاه،‌راحت و زیبا می‌باشد. وجود درختان و سرسبزی، زیبایی این مسیر را چند برابر کرده است. در فصل فعلی که بهار می‌باشد شاهد رویش سبزی‌ها و گیاهان زیبای کوهستان هستیم. صدای زیبای پرندگان نیز در محیط کوهستان طنین انداز می‌شود.

دره‌ی چین کلاغ

در ساعت حدود ۷:۳۰ به چشمه رسیدم، فضای جالبی برای پیک نیک و استراحت در اطراف چشمه وجود دارد. بدون درنگ، به سمت بالا حرکت کردم و حدود پنج دقیقه بعد بالا چشمه رسیدم، اینجا فضای مناسبی برای استراحت وجود داشت.

پس از حدود پنج دقیقه مسیر را ادامه دادم و به ابتدای یال رسیدم. در ابتدای یال نیز توقفی کوتاه برای پوشیدن لباس مناسب داشتم.

مسیر قله چین کلاغ

پس از صرف زمانی کوتاه، به سمت بالا ادامه دادم و در حدود ساعت ۸:۲۰ به استراحتگاه بعدی رسیدن. در آنجا پس از گپ و گفتی کوتاه با یکی از کوهنوردان،‌ مسیر را ادامه دادم. لازم به ذکر است که از اینجا به بعد شیب مسیر بیشتر می‌شود و بهتر است که از عصای کوهنوردی استفاده شود. پس از گذراندن آخرین قسمت‌های مسیر،‌در حدود ساعت ۸:۵۰ به قله چین کلاغ رسیدم.

برگشت از قله چین‌کلاغ از یال شرقی

برگشت از چین کلاغ

به نظر من بهترین مسیر برای بازکشت از چین کلاغ،‌ یال شرقی آن می‌باشد

. یال شرقی چین کلاغ،‌به دلیل داشتن شیب مناسب و همچنین پاکوب‌های بهتر،‌مسیر بهتر و منطقی‌تری برای برگشت از قله می‌باشد.

چین کلاغ

من ترجیحم براش بازگشت از یال شرقی،‌ ورود به مسیر هیجان‌انگیز شن اسکی و اسکی تا پایین بود. این مسیر فشار زیادی به پا و زانو می‌‌آورد و بهتر است که وارد این مسیر نشوید و مستقیما از یال شرقی فرود آمده و به دلخواه یا وارد دره بشوید و یا یال را تا انتها ادامه بدهید. اگر هم اطلاعی از مسیر برگشت ندارید حتما از کوهنوردانی که آنجا هستند سوال کنید و یا با یک بلد مسیر به کوهستان قدم بگذارید.

‌پس از مسیر شن اسکی وارد مسیر عادی ‌ای که از آن صعود کردم شدم و مسیر عادی برگشت را ادامه دادم و در حدود ساعت ۱۱:۴۰ به همان نقطه‌ای که صعود را آغاز کرده بودم رسیدم و صعود به قله چین کلاغ و برگشت از یال شرقی به پایان رسید.